Ofte stilte spørsmål

Hva må jeg gjøre for å bli medlem?

Du kan måte hver mandag mellom 15-17 og teste ut styrkeløft eller bare slå av en prat. Bestemmer du deg for å begynne i klubben melder du deg inn, betaler medlemskontingent og signerer antidopingkontrakt.

Hvilke øvelser konkurrerer man i i styrkeløft?

Knebøy, benkpress og markløft – i den rekkefølgen. Man kan også bare konkurrere i benkpress enkeltløft.

Har dere trening for barn?

Ja, vi har egen løfteskole som kjører fellestreninger høst og vår.

Er det noen krav for å være med i klubben?

Vi har ingen krav for å delta i klubben. Men vi har dugnad, et aktivitetskrav og et klubbreglemang som vi forventer at alle medlemmer følger. Det finner du HER!

Hvordan er alderskategoriene og vektklassene?

Det finner du informasjon om HER!

Hva må jeg gjøre for å kunne konkurrere?

Først må du være medlem i en styrkeløftklubb. For å kunne konkurrere må du signere antidopingkontrakten til Antidoping Norge, som sendes inn til Norges Styrkeløftforbund (NSF). Når kontrakten er registrert og du har betalt medlemskontingent og lisens kan du møte på stevne.

Hvordan trener man styrkeløft? Er det gruppetimer?

Nei, det er ikke gruppetimer. VI har egne nybegynnerprogrammer laget av klubbtrener. Etterhvert lærer medlemmene seg hvordan de kan sette opp program selv og får veiledning, om det trengs, til hvilke program de kan trene videre. Dersom du ønsker kan du få tildelt en klubbtrener etterhvert som kan gi deg nødvendig oppfølging og program.

Er det noen kvalifiseringskrav for å bli med i en klubb?

Nei, alle starter med forskjellige utgangspunkt. Du trenger ikke klare løfte en viss vekt for å starte. Kom som du er!

Må man konkurrere for å være medlem hos dere?

Nei, det er flere som kun er medlem og trener hos oss. Da betaler du kun medlemskontingent og det er ikke nødvendig med konkurranselisens. Vi ønsker derimot at alle medlemmer har et ønske om å drive med styrkeløft og bidra på stevner som frivillig og bidra til en god atmosfære.

Du finner mer informasjon om idretten styrkeløft på Norges Styrkeløftforbund sine sider.